Bancile refuza sa negocieze cu clientii

Foto: FrameAngel / FreeDigitalPhotos.net
Foto: FrameAngel / FreeDigitalPhotos.net

Reprezentantii consumatorilor au incercat sa negocieze cu un grup de banci o solutie de restructurare pentru 1.500 de clienti cu credite in franci. Rezultatul a aratat ca bancile din Romania nu vor sa auda de negociere.

Asociatia Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare (AURSF) si Grupul Clientilor cu Credite in CHF au derulat negocieri cu o serie de banci, pentru a obtine solutii de restructurare pentru aproximativ 1.500 de clienti cu credite in franci.

Dupa cateva luni de discutii, concluzia a fost ca nicio banca nu este in realitate dispusa sa poarte negocieri la nivel colectiv cu consumatorii.

Bancile folosesc negocierile doar pentru un plus de imagine

Mai mult, bancile nu au dorit sa accepte nici macar ca reprezentantii ANPC sa participe la intalnire.

“La nivel declarativ, toti operatorii financiari sunt asi, sunt perfecti! Cand punem in aplicare declaratiile, undeva se pierd anumite elemente si cateva lucruri”, a precizat Marius Dunca, presedintele ANPC, in cadrul unei conferinte de presa, organizate pentru prezentarea rezultatelor negocierilor.

Intentia de negociere a fost transmisa bancilor incepand din luna martie 2015, insa unele dintre ele au raspuns invitatiei abia dupa 2 luni de asteptare.

Bancherii au fost de neclintit

“Practic intalnirile la foarte multe banci nu au avut loc pana nu am prezentat in copie certificate mandatele de reprezentare, adica procurile autentice. Fara aceste procuri, probabil, ca nu ne-am fi intalnit cu multe dintre banci”, spune Alin Iacob, presedintele AURSF.

Iacob spune ca in majoritatea cazurilor, grupul de negociere nu a reusit sa clinteasca bancile din deciziile pe care le aveau deja luate, inainte ca intalnirea sa aiba loc. Din aceasta perspectiva, sansele de negociere pe care le poate avea un consumator simplu in relatia cu bancile sunt ca si inexistente.

Dintre bancile cu care s-au purtat negocieri, una dintre ele – OTP Bank – pregateste o solutie similara cu cea oferita de Banca Transilvania pentru clientii Volkbank, a precizat Iacob.

Propaganda BNR

Rezultatele acestui proces de negociere vin sa contrazica declaratiile BNR si ale bancherilor, lansate la inceputul anului, cand criza francului s-a inflamat din nou.

La sfarsitul lui ianuarie 2015, BNR preciza intr-un comunicat de presa ca impreuna cu bancile comerciale au agreat o serie de principii care sa stea la baza negocierilor dintre banci si clienti. Asa cum Expertul Banilor a semnalat inca de atunci, acest lucru se traduce prin faptul ca BNR lasa clientul la mila bancilor.

Posteaza un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata.