Cum fac reclamatie la asigurari?

Unele societati de asigurare au devenit renumite in ultimii ani prin faptul ca nu platesc despaguburi. Acestea si-au facut un obicei din a respinge dosarele de dauna, chiar daca clientul are dreptate, cu scopul de a ajunge o intelegere. Expertul Banilor iti arata cum sa iti ceri drepturile.

Principala problema care apare in cazul asigurarilor este ca societatile nu platesc despagubiri atunci cand riscurile asigurate s-au produs. Cele mai multe probleme se intalnesc in cazul politelor RCA, unde soferii cu masini lovite au dificultati in a-si repara autoturismele.

Unele societati au pus la punct tactici speciale pentru a reduce pretentiile de despagubire. Arsenalul cuprinde proceduri birocratice excesive, care sa te faca sa iti pierzi radbarea si sa accepti in cele din urma o despagubire mai mica.

Nu ceda insa acestor tactici. Indiferent de asigurarea incheiata, societatile trebuie sa-si asume conditiile contractuale si sa plateasca despagubiri adecvate.

Cum se rezolva o reclamatie?

S-a schimbat autoritatea responsabila!
Din mai 2013, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor s-a desfiintat si atributiile sale au fost preluate Autoritatea de Supraveghere Financiara.

In cazul in care intampini probleme in solutionarea dosarului de dauna, singura solutie este sa te adresezi Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF). Aceasta nu are competente legale de a solutiona litigiile aparute intre asiguratori si asigurati, insa poate forta asiguratorii sa adopte o decizie corecta.

Atunci cand o persoana face reclamatie, aceasta solicita ca asiguratorul sa prezinte o nota de fundamentare pentru a-si motiva decizia luata. In cazul in care ASF considera ca decizia este incorecta, poate adopta mai multe masuri:

  • dispune reanalizarea solutiei adoptate;
  • efectueaza control inopinant sau un control permanent la sediul asiguratorului asupra modului de solutionare a reclamatiei si aplica amenzi;
  • emite o decizie individuala prin care obliga societatea sa rezolve reclamatia in mod corect.

 

Anual, autoritatea de supraveghere primeste mii de reclamatii de la consumatori, iar peste jumatate dintre sesizari sunt solutionate in favoarea clientilor.

Pasi de urmat

Intr-o prima etapa este recomandat sa faci reclamatie la societatea de asigurare. Intocmeste plangerea in 2 exemplare, din care unul ramane la asigurator, iar al doilea il pastrezi, dupa ce a fost stampilat si semnat de primire.

Daca raspunsul nu este satisfacator, depune o reclamatie in scris la Autoritatea de Supraveghere Financiara. Aceasta trebuie insotita de copii dupa documentele doveditoare. Reclamatia poate fi depusa:

 Consumatorii pot beneficia de consultanta prin telefon in vederea depunerii unei petitii, la numarul de telefon 0-8008-25627.

Termenul legal de solutionare a reclamatiei este 30 de zile de la data inregistrarii.

Foto: FreeDigitalPhotos.net