Banci: Cum fac reclamatie la Protectia Consumatorului?

Clientii ar trebui sa incerce sa isi rezolve disputa cu banca, mai intai, pe cale amiabila. In cazul in care raspunsul bancii nu este satisfacator, clientul trebuie sa depuna o plangere la Protectia Consumatorului.

Atunci cand o persoana sesiseaza ca banca a incalcat prevederile contractuale sau drepturile sale de consumator, este recomandat sa incerce sa solutioneze disputa pe cale amiabila.

In acest sens, el poate depune o reclamatie scrisa la unitatea bancara, unde precizeaza modul in care a fost prejudiciat si masurile de remediare pe care le doreste din partea bancii.

Este foarte important ca reclamatia sa fie intocmita in 2 exemplare, datate si semnate de catre client. Un exemplar ramane la banca, iar celalalt este pastrat de consumator, dupa ce a fost stampilat si semnat de primire, de catre functionarii bancii.

Daca raspunsul primit din partea bancii nu este satisfacator sau banca nu raspunde intr-un termen rezonabil (2-4 saptamani), atunci clientul ar trebui sa depuna o reclamatie la Comisariatele Judetene pentru Protectia Consumatorului. Nu exista obligatia de a depune mai intai plangere la banca, ci se poate depune din start doar reclamatie la Protectia Consumatorului.

In acest caz, reclamatia trebuie sa fie insotita cu copii dupa contract sau alte documente care atesta prejudiciul cauzat clientului de catre banca. Nu uita sa atasezi si copia dupa reclamatia depusa la banca, in cazul in care ai trecut si prin aceasta etapa!

Ulterior, ramane sa astepti decizia luata de Protectia Consumatorului, care poate amenda banca si, in plus, o poate obliga sa iti inapoieze banii incasati necuvenit.

In multe cazuri, Protectia Consumatorului a dat banca in judecata in numele clientului si a obtinut in instanta reducerea dobanzilor si eliminarea comisioanelor introduse abuziv.