Creditul ipotecar, serviciul cu cea mai proasta perceptie publica

Foto: fantasista/ FreeDigitalPhotos.net/
Foto: fantasista/ FreeDigitalPhotos.net/

Creditul ipotecar este serviciul care in Romania are cea mai puternica perceptie negativa din partea consumatorilor, arata datele Comisiei Europene. Initiativele legislative recente sunt astfel inca o data justificate.

Dintre toate serviciile, consumatorii din Romania au cea mai proasta parere despre creditele ipotecare. Nici macar transportul cu trenul nu deranjeaza atat de mult consumatorii de la noi, precum creditele pentru locuinta, semnaleaza tabloul de bord pe 2016 al pietelor de consum realizat de Comisia Europeana.

Rezultatele au la baza experientele consumatorilor

Tabloul de bord se publica o data la doi ani si are scopul sa ajute Comisia Europena sa monitorizeze modul in care functioneaza piata unica pentru consumatori.

Rezultatele se bazeaza pe experientele concrete avute de consumatori si pe perceptia lor legata de produsele si serviciile analizate. Pentru fiecare sector, raportul determina un scor general care analizeaza cat de prietenos este un produs cu consumatorii.

Scorul tine cont de usurinta de comparatie a produselor, de increderea pe care consumatori o au in furnizori, de gradul de satisfactie al clientilor, de diversificarea ofertelor si problemele intampinate de consumatori cu produsele respective.

Anunt sponsorizat

Avans minim de la 15%. Preaprobare financiara rapida. 20% reducere la dobanda. Aplica online pentru mai multe informatii

In Romania, creditele ipotecare au un scor general de 67,6, cu mult sub media europeana, care este de 73,8.

“Piata creditului ipotecar este singura piata a serviciilor care a performat mai prost decat media, in ceea ce priveste reclamatiile (un grad inalt de nemultumire)”, se precizeaza in raportul Comisiei Europene, legat de situatia din Romania.

Initiativele legislative sunt justificate

Piata creditului ipotecar nu se bucura de o reputatie buna nici in alte state membre, motiv pentru care se plaseaza pe penultimul loc in topul serviciilor, la nivelul UE.

Acest lucru a confirmat necesitatea imbunatatirii legislatiei privind protectia consumatorilor. Comisia Europeana mizeaza pe noua directiva a creditului ipotecar, pentru a imbunatati experienta consumatorilor.

Totodata, raportul Comisiei Europene confirma ca initiativele legislative din Romania din ultima perioada au avut o justificare reala. Consumatorii au intampinat probleme reale, care nu au putut fi rezolvate prin mecanismele pietei.

Toate initiativele aparute  – cum ar fi falimentul personal, darea in plata, conversia creditelor in valuta – au vizat tocmai piata creditelor ipotecare, acolo unde s-au manifestat problemele consumatorilor.

EU RO scoreboard 2016