Cum sunt corectate datele eronate?

Erori se pot intampla oricand, iar sistemele de trasmitere a datelor utilizate de banci nu sunt perfecte. Din cand in cand, informatiile despre unii clienti mai contin si date eronate.

Nu trebuie sa te alarmeze acest lucru, deoarece exista prevederi legale clare in acest sens. Trebuie sa te adresezi in scris bancii care a transmis informatia eronata, specificand greseala inregistrata in baza de date a Biroului de Credit. Banca este obligata prin lege sa corecteze greselile.

De asemenea, poti efectua o sesizare in acest sens si catre Biroul de Credit, care este abilitat prin lege sa corecteze erorile semnale de persoanele fizice.

Cel mai grav este sa descoperi ca raportul de la Biroul de Credit cuprinde erori tocmai atunci cand ai solicitat un credit, de care ai nevoie urgent.

Pentru a preveni asemenea situatii este recomandat sa verifici anual raportul tau de la Biroul de Credit sau cel putin cu o luna inainte de a solicita creditul, pentru a avea timp sa faci eventualele corectii.