Plati online: Unicredit migreaza la autentificarea prin SMS
Unicredit a schimbat modul de autentificare a platilor online cu cardul, inlocuind parola personala cu codul unic trimis prin SMS.
Clientii Unicredit vor putea efectua mult mai usor plati securizate cu cardul, deoarece banca a schimbat modul de autentificare.
Anterior, clientii isi setau o parola personala atunci cand isi inrolau cardul in sistemul 3D Secure. Parola trebuia confirmata la fiecare plata pe internet.
Din 10 iunie 2017, parola personala a fost inlocuita cu cod primit prin SMS. La fiecare plata cu cardul pe internet, clientul primeste prin SMS un cod unic pentru validarea tranzactiei, pe care trebuie sa-l introduca in formularul online.
Codul este valabil 10 minute, iar in cazul expirarii trebuie sa se reia plata.
Banca trebuie sa stie telefonul corect
Clientii trebuie sa se asigure ca datele personale cu care figureaza in baza de date a bancii sunt corecte, in special, numarul de telefon mobil. In caz contrar, nu vor putea primi codul prin SMS si, implicit, nu for putea face cumparaturi pe internet.
In cazul in care ti-ai schimbat recent mobilul, actualizarea numarului de telefon se poate efectua atat in unitatile Unicredit cat si sunand la call center-ul bancii.
Parola dinamica este mai avantajoasa pentru client deoarece nu mai trebuie memorata. De multe ori, consumatorii alegeau din comoditate parole slabe – care erau usor de ghicit – ceea ce periclita siguranta cardurilor.
In plus, codul prin SMS nu mai face necesara activarea cardului pe website-ul bancii si parcurgerea unei proceduri greoaie de setare a parolei.
Din aceste motive, tot mai mute banci abandoneza vechiul mod de autentificare pentru platile online in favoarea autentificarii prin SMS.