Dosarele de dauna de la Asirom se finalizeaza des cu reclamatii

Asirom a devenit societatea de asigurari care genereaza cel mai frecvent nemultumiri clientilor atunci cand se solicita plata daunelor la asigurarile auto.
O analiza realizata de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) arata ca pagubitii intampina cel mai des probleme cu dosarele de daune la Asirom. In primul semestru din 2015, 4,1% din toate doarele de dauna s-au finalizat cu o reclamatie la ASF.
Acesta este cel mai inalt procent inregistrat de o societate de asigurare. In valori absolute, reclamatiile facute de pagubiti cu privire la Asirom s-au majorat cu peste 80% in primul semestru din acest an, comparativ cu perioada similara din 2014.
Vestea buna este ca societatile care anterior erau lideri traditionali in topul reclamatiilor – Astra, Euroins – au inregistrat scaderi in ceea ce priveste numarul de reclamatii. In semestru I din 2014, 58% dintre reclamatii vizau cele 2 societati, in timp ce in prima jumatate din 2015, ponderea a scazut la putin sub 40%.
ASF explica aceasta reducere prin faptul ca Astra a intrat in administrare speciala, la Euroins s-a efectuat control inopinant, iar la nivelul Directiei Protectiei Consumatorilor s-a creat un sistem de monitorizare a asiguratorilor cu probleme. Aceste masuri au facut ca pe ansamblul pietei, reclamatiile sa scada cu 13%.
O alta societate fata de care consumatorii trebuie sa fie atenti este City Insurance. Aici, reclamatiile s-au majorat cu 47%. In plus, numarul petitiilor reprezinta 3,15% din toate dosarele de daune deschise de societate in primul semestru din 2015 (locul 2 dupa Asirom).
Cele mai putine reclamatii (in valori absolute) au fost facute catre Allianz, Groupama si Generali, conform datelor ASF.