Centrul de litigii al ASF solutioneaza primele cazuri

Consumatorii nemultumiti de serviciile financiare au la dispozitie o noua entitate, care solutioneaza disputele dintre clienti si institutiile financiare din sectorul non-bancar: asigurari, piata de capital si pensii private.

Anunt sponsorizat

Dobanzi cum se cuvine pentru economiile tale! Deschide un depozit online cu 4,25% dobanda.
Foto: digitalart/ FreeDigitalPhotos.net
Foto: digitalart/ FreeDigitalPhotos.net

ASF a infiintat o entitate specializata – SAL Fin – care mediaza disputele dintre clienti si institutiile financiare supravegheate de ASF.

SAL-Fin acopera doar sectorul non-bancar

SAL-Fin solutioneaza doar disputele care apar intre consumatori si societatile de asigurare, administratorii de fonduri de investitii si societatile de brokeraj sau administratorii de pensii private.

Oricine are o problema cu unul dintre acesti furnizori de servicii financiare se poate adresa SAL-Fin. Aceasta functioneaza pe aceleasi principii, ca si entitatea similara care acopera sectorul bancar si al IFN-urilor (CSALB).

Procedura este gratuita pentru consumatori, oferindu-le o alternativa mai ieftina si mai rapida decat varianta unui proces in instanta.

Inainte de a face o plangere la SAL-Fin, consumatorul trebuie mai intai sa contacteze furnizorul, pentru a incerca sa solutioneze amiabil disputa. In cazul in care este nemultumit de solutia oferita de furnizorul de servicii sau nu a primit niciun raspuns, atunci se poate adresa SAL-Fin.

Modul de solutionare al disputelor

Institutia reclamata trebuie sa fie de acord insa ca litigiul sa fie solutionat de catre SAL-Fin. In cazul in care accepta, consumatorul isi poate alege un conciliator din lista de persoane aprobate, precum si metoda de solutionare:

  • solutia propusa, caz in care solutia finala trebuie acceptata de ambele parti, pentru a fi pusa in aplicare;
  • solutia impusa, caz in care solutia data este obligatoriu de pus in practica.

ASF a anuntat ca entitatea a solutionat pana acum doua cazuri in 29 de zile, respectiv 51 de zile, prin solutia impusa.

In primul caz, asiguratul a fost nemultumit de valoarea despagubirii, iar in cel de-al doilea caz, consumatorul a cerut penalitati de la compania de asigurari, din cauza modului in care dosarul de dauna a fost instrumentat. ASF nu a precizat carei parti i s-a dat castig de cauza.



Esti multumit de serviciile financiare?

Posteaza experienta avuta cu banca si ajuta alte persoane sa se decida, atunci cand vor sa cumpere un produs similar.

Citeste recenzii