Carpatica Asig intra in procedura de rezolutie

asf2Situatia financiara de la Carpatica Asig se agraveaza, motiv pentru care ASF a initiat masurile de rezolutie. Acestea au ca scop limitarea efectelor asupra economiei in cazul in care se produce falimentul societatii.

In 2014, ASF a declansat procedura de redresare financiara la Carpatica Asig pentru a restabili situatia financiara a societatii. Planul de redresare a fost aprobat in septembrie 2014.

ASF vrea sa limiteze impactul unui posibil faliment

Dupa 1 an si jumatate, ASF se pregateste acum pentru ce este mai rau si initiaza masurile de rezolutie. Aceasta procedura este una noua introdusa in UE, ca urmare a crizei financiare, pentru a limita efectele falimentelor din industria financiara asupra economiei si asupra bugetului de stat.

Pe 25 ianuarie 2016, Consiliul ASF a stabilit ca sunt intrunite conditiile pentru aplicarea masurilor de rezolutie in cazul Carpatica Asig, atat in ceea ce priveste susceptibilitatea intrarii intr-o stare de dificultate majora a societatii, cat si justificarea masurilor din rezolutie din perspectiva interesului public.

Gasirea unui investitor – solutia de salvare

Consiliul de administratie al Carpatica Asig are obligatia sa gaseasca un investitor strategic, care sa faca o infuzie de capital, astfel incat nivelul fondurilor proprii ale societatii sa revina la nivelul minim prevazut de cerintele de solvabilitate.

Aceasta este principala solutie care poate salva situatia financiara a societatii.

Fondul de Garantare al Asiguratilor a fost desemnat ca administrator temporar, avand printre atributiile principale supervizarea modului de ducere la indeplinire a masurilor, in special cele legate de atragerea unui investitor strategic.

Efecte asupra asiguratilor

Politele RCA emise de Carpatica Asig raman mai departe valabile, astfel ca soferii pot circula in continuare cu masina.

Cei mai puternic afectati risca sa fie pagubitii, respectiv cei care trebuie sa isi repare masina in baza unei polite emise de Carpatica Asig. Decontarea reparatiilor ridica de mult timp probleme consumatorilor, asa cum service-urile auto au semnalat de mult timp.

Situatia poate deveni si mai grava daca societatea intra in faliment, asa cum se intampla in prezent la Astra Asigurari, unde pagubitii asteapta de 5 luni sa isi incaseze despagubirile.

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult