Banca Transilvania opreste cardurile si pune clientii in situatii jenante
Bancile nu isi informeaza corespunzator clientii atunci cand opresc sistemul de carduri, astfel ca pun consumatorii in situatii jenante. Un caz recent s-a intamplat la Banca Transilvania.
Sistemul informatic al bancii este oprit atunci se fac lucrari de actualizare de software. Asa cum este firesc, bancile isi planifica aceste lucrari in noaptea de sambata spre duminica, astfel incat intreruperea sa aiba un impact minim asupra clientilor.
Nu intotdeauna insa durata intreruperii este egala cu cea planificata. O astfel de situatie s-a intamplat recent la Banca Transilvania, care si-a planificat o interventie la sistemul de carduri, pe 20 august 2016, intre orele 02-06.
Sistemul de carduri al bancii a fost intrerupt insa de sambata, asa cum reiese din postarile de pe pagina de Facebook a bancii.
Client saltat cu duba la Roma din magazin
Pe 19 august, un client al bancii posta: “Astazi in Roma am fost luat de politie de la casa unui supermarket din cauza la chestia asta, au crezut ca sunt cu card clonat si uite asa in loc sa ma intorc la munca dupa pauza de masa am facut o tura cu “duba””.
Un alt client relateaza o alta situatie jenanta in care a fost pus din cauza bancii, tot in fara tarii: “A fost foarte interesant sa ma trezesc la benzinarie in Ungaria ca nu pot plati cu nici unul din cele 2 carduri BT”.
Multe alte persoane au reprosat bancii lipsa de informare in privinta sistarii sistemului de carduri, deoarece le-au pus in situatia neplacuta de a nu putea avea acces la banii din cont.
Clientii cer sa primeasca SMS-uri pe viitor
Daca banca ar citi cu atentie postarile clientilor, ar putea afla chiar solutia la aceasta problema: “au fost afectati multi clienti si nu da bine deloc la imaginea voastra Banca Transilvania insa pe viitor ar fi foarte frumos din partea voastra sa va pregatiti pentru situatii din astea cu un bulk de sms-uri pentru nr principal al clientului. Sper sa nu mai avem parte de asa ceva ca a fost horror. In rest trebuie sa ne comportam civilizat”.
Din pacate, astfel de situatii sunt destul de frecvente la bancile din Romania, care nu iau in calcul sa trimita un SMS clientilor pentru a-i atentiona din timp. In schimb, nu se zgarcesc cu SMS-urile atunci cand fac diverse campanii publicitare.
In continuare, bancile se rezuma sa posteze un simplu anunt pe site, atunci cand sistemul urmeaza sa se intrerupa, de parca utilizatorii de carduri nu au alta treaba decat sa verifice zi de zi site-ul bancii. E bine totusi ca mai anunta si pe Facebook. La ce experienta au avut clientii, aceste postari au potential sa devina virale pe viitor!