Aroganta Volksbank se cheama educatie financiara
Volksbank anunta pompos ca isi propune sa educe financiar clientii, dupa ce le-a incalcat drepturile in mod repetat in ultimii ani. Cand ai avut atatea dispute cu clientii, un pic de modestie ar fi o dovada de bun simt.
Volksbank este banca ce a transformat dobanda fixa in “mit”. Desi clientii au semnat contracte de credit in care se preciza ca dobanda este fixa, ulterior banca s-a razgandit si a modificat (a se intelege, “majorat”) dobanda.
Tot Volksbank este banca ce a inventat comisionul de rezerva minima obligatorie, pe care s-a angajat ca-l va percepe pana la sfarsitul lui 2008. Evident, acest termen s-a prelungit, astfel ca a fost nevoie de interventia Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor pentru ca banii sa fie inapoiati clientilor.
In urma aparitiei OUG 50/2010, in loc sa elimine comisionul de risc – asa cum cerea legea – banca l-a redenumit in comision de administrare. A fost nevoie de decizia Curtii Europene de Justitie, ca banca sa inteleaga cum trebuie legea.
Acum Volksbank doreste sa educe clientii, in ciuda problemelor majore pe care banca le-a creat acestora in trecut, prin nerespectarea contractelor si a prevederilor legale.
Poate ca ar prinde bine putina modestie pe viitor. Cand ai avut atat de multe probleme cu clientii, educatia financiara ar trebui facuta in interiorul bancii. Oricum testele facute pe angajati arata ca acestia chiar au nevoie: 52% dintre participantii la test nu–si pot controla cheltuielile. Ce sa invete atunci clientii de la ei?