Timbrul de mediu incalca regulile UE

auto parcareCurtea de Justitie de UE a hotarat ca si timbrul de mediu incalca Tratatul de Functionare al UE, dupa ce toate celelalte taxe de inmatriculare introduse de statul roman au avut o soarta similara.

Actuala taxa de inmatriculare nu este compatibila cu regulile europene, iar statul roman va fi nevoit sa returneze inca o data toti banii colectati de la consumatori.

Curtea de Justitie a UE a decis pe 9 iunie 2016, ca OUG nr. 9/2013 privind timbrul de mediu nu respecta regulile UE. Ordonanta prevede o serie de scutiri de la plata taxei, care nu respecta art. 110 din Tratatul de Functionare al UE.

Conform legii actuale, nu se datoreaza nicio taxa la vanzarea masinilor pentru care s-a platit anterior o taxa de inmatriculare (taxa de prima inmatriculare, taxa pe poluare sau tax pe emisiile poluante), iar taxa nu a fost restituita.

Anunt sponsorizat

Procedura e simpla, conditiile de acordare sunt minime, iar documentatia – simplificata. Poti imprumuta pana la 20.000 euro

Statul roman urmeaza sa restituie taxa de inmatriculare catre toti proprietarii, intr-o perioada de 5 ani. In acest interval, masinile pot fi vandute, fara taxe.

Scutirile dezavantajeaza masinile de import

In opinia Curtii, acest tratament fiscal favorizeaza masinile second-hand autohtone in detrimentul celor de import.

Potrivit jurisprudentei Curtii, valoarea taxei percepute cu ocazia inmatricularii unui autovehicul se incorporeaza in valoarea de vanzare.

Legea actuala incurajeaza proprietarii de masini rulate autohtone sa propuna un pret de vanzare care sa nu tina seama de taxa respectiva (daca taxa nu a fost inca restituita).

In schimb, vehiculele de import dintr-un alt stat membru vor fi invariabil supuse timbrului de mediu la inmatricularea in tara.

Astfel, o scutire precum cea rezultata din aceasta lege este de natura sa ofere un avantaj concurential vehiculelor rulate prezente deja pe piata romaneasca si, in consecinta, sa descurajeze importul de vehicule similare din alte state membre, se precizeaza in decizia Curtii.

Pe de alta parte, curtea europeana nu se opune ca un stat membru sa introduca o taxa pe autovehicule care sa se aplice autovehiculelor rulate importate cu ocazia primei lor inmatriculari si autovehiculelor deja inmatriculate in tara respectiva, cu ocazie primei transcrieri a dreptului de proprietate.

Posteaza un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata.