5 sfaturi utile la reparatia masinii intr-un service auto

Foto: bandrat/ FreeDigitalPhotos.net
Foto: bandrat/ FreeDigitalPhotos.net

Expertul Banilor va prezinta un set de sfaturi utile la o reparatie intr-un service auto. Afla care sunt drepturile tale si cum poti evita facturile umflate.

In cursul lunii mai, ANPC a efectuat controale de verificare la service-urile auto, ocazie cu care s-a dispus masura suspendarii activitatii pentru 1 din 5 service-uri auto verificate.

Cu aceasta ocazie, ANPC a prezentat o serie de sfaturi utile, pentru a ajuta consumatorii sa isi cunoasca mai bine drepturile.

1

Solicita un deviz estimativ

Devizul te ajuta sa estimezi costurile si nu te obliga la nicio plata. Documentul trebuie sa contina:

  • descrierea precisa a lucrarilor
  • costul manoperei
  • lista pieselor de schimb necesare
  • termenul de reparatie
  • durata de valabilitate a devizului.

2

Nota de comanda (reparatie) inseamna acceptarea ofertei

Daca devizul este semnat de ambele parti, el se poate transforma intr-un contract comercial si trebuie emisa o nota de comanda pentru reparatie. Aceasta trebuie sa cuprinda descrierea reparatiilor ce urmeaza sa se efectueze, costul estimativ al reparatiei si durata imobilizarii vehiculului.

Starea autoturismului poate fi inclusa in nota, iar consumatorul poate indica echipamentele speciale montate pe autoturism. Acest lucru este util deoarece evita discutiile la preluare, daca se constata pagube sau echipamente lipsa.

Daca service-ul nu are un formular tip, poti solicita realizarea notei pe o hartie cu stampila societatii.

Nota de comanda te ajuta ulterior:

  • sa poti compara lucrarile inscrise cu cele de pe factura si sa contesti lucrarile suplimentare efectuate, fara aprobarea ta;
  • sa poti dovedi ulterior ca anumite lucrari nu au fost efectuate sau au fost efectuate necorespunzator;
  • sa somezi service-ul auto sa respecte termenele agreate, printr-o scrisoare cu confirmare de primire.

 

3

Durata garantiei

Sevice-ul auto trebuie sa acorde garantie pentru piesele de schimb utilizate din stocurile proprii, conform termenelor stabilite prin lege.

In plus, service-ul este obigat sa acorde garantie si pentru manopera. Durata acestei garantii este insa la latitudinea service-ului.

4

Service-ul este depozitarul masinii

Service-ul auto este responsabil pentru pastrarea autoturismului in bune conditii. In caz de furt sau accidente, el este direct responsabil fata de client.

In plus, service-ul este responsabil pentru bunurile lasate in autoturism – haine, harti, bagaje, scule – dar nu pentru obiecte de valoare, precum bijuterii, blanuri, aparatura audio-video Hi Fi.

5

Piesele inlocuite trebuie restituite clientului

Service-ul auto are obligatia sa va restituie piesele inlocuite, cu exceptia celor utilizate la reparatie pe perioada garantiei.

Posteaza un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata.