Salariatii industriei vor fi eliminati din randul conciliatorilor SAL Fin

Salariatii societatilor de asigurare, pensii private si ai companiilor de pe piata de capital nu vor mai putea solutiona litigiile dintre consumatori si companiile din aceste sectoare, deoarece pot aparea conflicte de interese.

Foto: iosphere/ FreeDigitalPhotos.net
Foto: iosphere/ FreeDigitalPhotos.net

ASF propune reguli mai stricte de selectie a conciliatorilor SAL-Fin, entitatea care solutioneaza litigiile din sectorul financiar non-bancar.

Obiectivul principal il reprezinta eliminarea salariatiilor din industrie de pe lista conciliatorilor, cu scopul de a preveni eventualele conflicte de interese.

Salariatii industriei au devenit neeligibi

Conform propunerii de regulament, conciliatorul nu poate fi asociat, actionar, salariat, colaborator sau mandator al unei societati de asigurare sau reasigurare, broker de asigurare, societate de administrare a pensiilor private, societate de investitii ori consultant de investitii.

Pana acum salariatii erau acceptati ca si conciliatori, dar nu puteau solutiona un litigiu unde compania angajatoare era parte in litigiu.

Aceasta limitare este insa insuficienta, deoarece salariatii se pot gandi la cariera lor profesionala atunci cand iau decizii in cadrul SAL Fin. O favoare facuta acum unui potential angajator iti poate aduce un job mai bine platit in viitor!

Experienta profesionala nu mai este obligatorie

O alta modificare importanta o reprezinta eliminarea cerintei ca un conciliator sa detina o experienta profesionala de minim 4 ani intr-un sector supravegheat de ASF ori in cadrul autoritatii.  Asa cum Expertul Banilor a aratat anterior, cerinta favoriza accesul pe lista conciliatorilor a angajatilor din industrie, deoarece acestia puteau proba foarte usor indeplinirea criteriului.

In anumite sectoare, precum cel al pensiilor private, conciliatorii SAL Fin au ajuns sa fie reprezentati aproape exclusiv de angajati din industrie.  

Mai mult, acesti salariati lucreaza uneori chiar la departamentul la reclamatii al companiei. Astfel, aceleasi persoane care raspund la petitiile consumatorilor erau apoi chemate sa solutioneze litigiile acestora cu companiile si in cadrul SAL Fin.

In noile conditii, se creeaza premisele ca mult mai multe persoane independente sa figureze pe lista de conciliatori, ceea ce va creste increderea consumatorilor in procedura de solutionare alternativa a litigiilor.