Romtelecom activeaza optiuni nesolicitate, care se adauga la factura

Mathias Hanel, seful din Romtelecom care activeaza servicii nesolicitate
Mathias Hanel, seful din Romtelecom care te anunta ca vei plati un serviciu nesolicitat

Abonatii Romtelecom risca sa suporte costul unor optiuni nesolicitate. Acestea sunt activate automat de companie, iar clientii sunt obligati sa sune la call center pentru a le dezactiva. Cine nu suna, ramane cu optiunea activa si va plati tarife suplimentare, dupa prima luna.

Clientul este informat de noua optiune printr-o scrisoare care seamana cu un pliant. “Timp de 1 luna, te bucuri de urmatoarele canale TV HD cu tarif redus de 100%”, se mentioneaza in scrisoarea semnata de Mathias Hanel, director executiv comercial la Romtelecom.

Scrisoarea pare un pliant publicitar, dar este in realitate un contract

Dl. Hanel iti povesteste apoi ca noua selectie de programe TV HD include optiuni pentru toate gusturile.

Desi scrisoarea pare ca are caracter publicitar, ea  este, in realitate, un contract, prin care ti se adauga costuri suplimentare in factura.

Citeste cu atentie orice scrisoare de la Romtelecom. Scrisorile seamna cu pliantele publicitare, dar pot fi contracte cu noi tarife de plata

Cine are rabdare sa citeasca si pagina urmatoare, afla ca, dupa prima luna, “pachetul HD […] are un tarif special de numai 1,24 Euro/luna, cu TVA, in primul an si 2,48 Euro/luna, cu TVA, incepand cu cel de-al doilea an”.

Trebuie sa suni la call center, ca sa dezactivezi optiunea

Partea deranjanta este ca optiunea ramane activa dupa expirarea perioadei de proba, iar pentru a dezactiva optiunea trebuie sa apelezi 0800.800.182 sau poti solicita denuntarea unilaterala a contractului, pe baza unei notificari scrise, in 40 zile de la primirea notificarii, “fara plata niciunei penalizari sau despagubiri”.

ExpertulBanilor.ro considera ca aceasta practica prezinta un risc ridicat pentru consumatori.

Notificarea are rolul unui contract, insa titlul scrisorii nu atrage atentia asupra acestui aspect. Astfel, foarte multe persoane pot confunda scrisoarea cu un material promotional si vor ignora continutul, riscand sa suporte costuri suplimentare pentru optiuni nesolicitate.

De asemenea, nu este corect fata de clienti faptul ca trebuie sa sune ca sa dezactiveze o optiune pe care nu au solicitat-o, pentru a nu plati costuri suplimentare. Firesc ar fi fost ca optiunea sa fie activata gratuit timp de o luna si apoi dezactivata automat. Doar cei care opteaza in mod expres pentru prelungirea optiunii ar trebui tarifati de Romtelecom.

scrisoare hd tv romtelecom

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult

1 Comentariu
  • O firma asa “serioasa” ca RomTelecom si un manager adus special din vechea Europa, precum Dl. Hanel se face nu cunoaste Legea privind codul consumului, (legea nr. 296/2004, republicat 2008)?
    Ptr info, art. 11 prevede ca: ” Orice vanzare fortata este interzisa. Expedierea unui produs sau prestarea unui serviciu catre o persoana se face numai in baza unei comenzi prealabile din partea acesteia.”
    Il chemama la judecata? “Klagweise Dl. Hanel”!
    Voi ce parere aveti?

Comentariile sunt inchise.