Reparatia pe propriul RCA devine un serviciu optional

Noua lege privind asigurarile RCA permite asiguratilor sa isi repare masina la propriul asigurator RCA. Trebuie insa achizitionat un serviciu optional, in momentul cumpararii politei.

Anunt sponsorizat

Avans minim de la 15%. Preaprobare financiara rapida. 20% reducere la dobanda. Aplica online pentru mai multe informatii
Foto: rukawajung/ FreeDigitalPhotos.net
Foto: rukawajung/ FreeDigitalPhotos.net

Posibilitatea de a-ti repara masina la propriul asigurator RCA a fost introdusa inca din 2016, prin intermediul OUG nr. 54/2016.

Procedura de lucru s-a dovedit insa imposibil de pus in practica. Era nevoie ca asiguratorii sa incheie intre ei conventii speciale in acest sens, fara sa existe vreo penalizare pentru nerealizarea lor.

In lipsa acestor conventii, consumatorii nu au putut beneficia de noua procedura de despagubire.  

Asiguratorii pot percepe tarife suplimentare pentru decontarea directa

Legea nr. 132/2017 privind asigurarile RCA, care va intra in vigoare din 12 iulie 2017, va depasi aceste obstacole.

Toti asiguratorii sunt obligati sa prezinte clientilor serviciul de decontare directa, in momentul achizitiei unei asigurari RCA. Acest nou serviciu va fi optional pentru client si, cel mai probabil, va presupune costuri suplimentare. 

Daca achizitionezi acest serviciu, iti vei putea repara masina la propriul asigurator RCA, iar societatile isi deconteaza ulterior sumele intre ele.

Decontarea directa nu poate fi insa utilizata pentru orice dauna. Serviciul va fi accesibil doar cand accidentul se produce pe teritoriul Romaniei, ambele autovehicule sunt inmatriculate in tara, iar daunele produse sunt doar materiale.

Care sunt avantajele?

Avantajul acestui serviciu suplimentar este ca iti poti alege de la bun inceput un asigurator in care ai incredere. In acest fel, nu mai esti fortat sa mergi la asiguratorul RCA al soferului vinovat de accident, ca sa-ti repari masina, riscand sa dai peste o companie cu practici abuzive.
 
Pana acum, cumparatorii au fost influentati exclusiv de pret. Numai ca societatile care au oferit tarifele cele mai mici au generat nemultumiri majore la instrumentarea dosarelor de daune.  Prin decontarea directa, consumatorii sunt incurajati sa tina cont in decizia de achizitie si de reputatia companiei, nu numai de pret.