Reclamatiile fata de City Insurance si Carpatica au crescut rapid

Foto: inus12345/ FreeDigitalPhotos.net
Foto: inus12345/ FreeDigitalPhotos.net

City Insurance si Carpatica au inregistrat o crestere rapida a numarului de reclamatii in 2015. Pagubitii au probleme cel mai des atunci cand vor sa-si repare masina pe RCA.

City Insurance a devenit in 2015 societatea cu cele mai multe reclamatii la ASF. Peste 20% din totalul petitiilor primite de ASF au vizat aceasta societate, iar fata de 2014, numarul reclamatiilor s-a dublat, de la 855 la 1.924.

O alta societate care a dat mari batai de cap consumatorilor este Carpatica Asig, aflata in procedura de redresare financiara. Numarul reclamatiilor a crescut in 2015 cu 56%, pana la 995.

ASF a cerut ambelor societati sa identifice cauzele reclamatiilor si sa stabileasca un plan de masuri pentru remedierea deficientelor.

Cei care fac reclamatii, au de castigat!

Si mai important este ca s-a dovedit ca cei care au facut reclamatii au fost nedreptatiti in numar mare. Peste 80% dintre reclamatiile facute in legatura cu City Insurance au fost solutionate in favoarea petentilor de catre ASF.

La nivel pietei asigurarilor, in medie, 1 din 2 petitii se solutioneaza favorabil, conform datelor publicate de autoritate.

Prin urmare, este important pentru consumatori sa nu renunte la drepturile lor si sa faca reclamatie la ASF. Printre societatile unde rata de succes a reclamatiilor este foarte mare se mai numara Astra Asigurari (77%), Asirom (69%), Carpatica Asig (60%), Euroins (55%) si Uniqa (53%).

Piata asigurarilor se curata incet

Piata asigurarilor este in proces de curatare in acest moment, iar sanctiunile dure impuse de ASF incep sa isi arate rezultatele.

Falimentul Astra a scos de pe piata societatea care ocupa pozitia 2 in 2014, dupa numarul de reclamatii.

Fosta ocupanta a locului 1 – Euroins – a inregistrat o reducere semnificativa a numarului de reclamatii, de la 4.269 in 2013 (anul de varf al reclamatiilor in asigurari) la 1.513 in 2015.

In total, numarul reclamatiilor primite de ASF a scazut pentru al doilea an la rand. In 2015, aproape 9.300 de persoane au facut plangeri in legatura cu politele de asigurare, fata de aproximativ 12.700 de petenti in 2014.

In realitate, numarul celor nedreptatiti de societatile de asigurare ar putea fi mult mai mare, deoarece este cunoscut faptul ca o mare parte din consumatori se resemneaza cu situatia si nu fac reclamatii scrise.

Motivul principal al reclamatiilor a ramas acelasi: neplata sau plata partiala a despagubirilor.

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult