Propuneri pentru remedierea problemelor cu asigurarile auto

reparatie auto 1Asociatia service-urilor auto a transmis catre Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) un set de propuneri pentru remedierea problemele curente intampinate de consumatori cu asigurarile auto.

Modul in care sunt instrumentate dosarele de dauna la asigurarile auto genereaza numeroase nemultumiri pentru consumatorii.  Asociatia Societatilor de Service-uri Auto Independente (ASSAI) a propus Autoritatii de Suparveghere Financiara (ASF) un set de masuri, pentru remedierea problemelor actuale.

  • Informarea consumatorilor cu privire la reputatia societatii de asigurare, prin atasarea la orice oferta a unei situatii cu numarul de reclamatii primite in ultima perioada. Astfel, clientul potential are sansa sa sesizeze imediat, cum isi trateaza fiecare asigurator clientii existenti;
  • Asumarea raspunderii de catre ASF pentru raspunsurile la petitii. In prezent, raspunsul trimis de catre ASF in urma reclamatiilor primite, cuprinde urmatorul text prin care autoritatea isi declina orice raspundere juridica: “Aceasta adresa nu este un act administrativ de autoritate […]”. ASSAI solicita eliminarea acestei fraze, astfel incat raspunsul sa atraga raspunderea legala a ASF;
  • Sanctionarea mai aspra a societatilor de asigurare care inregistreaza un numar ridicat de reclamatii intemeiate si stabilirea unor criterii transparente pentru calculul amenzilor;
  •  Asumarea raspunderii ASF pentru politele de asigurare facultativa. ASF considera in prezent ca politele de asigurare facultativa sunt “contracte intre parti”, asupra carora autoritatea nu poate interveni. Insa asa cum ANPC intervine in contracte similare atunci cand constata abateri sau neindeplinierea obligatiilor vanzatorului, si ASF ar trebui sa intervina atunci cand constata ca societatea nu isi indeplineste obligatiile fata de asigurat;
  • Protejarea persoanelor juridice abuzate de societati de asigurare. In aplicatia de reclamatii, ASF permite doar trimiterea de reclamatii de catre persoanele fizice, insa 50% din parcul auto este detinut de catre persoane juridice, care ar trebui sa poate sesiza autoritatea atunci cand societatile de asigurare nu isi respecta obligatiile asumate;
  • Aplicatia online de petitii sa permita atasarea de documente, astfel incat solutionarea reclamatiilor sa se faca mai rapid. De multe ori, societatea de asigurare pretinde ca nu a platit despagubirea deoarece pagubitul nu a depus un anumit document. In realitate, documentul a fost depus, dar a fost “ratacit” de catre asigurator. In aceste situatii, este nevoie ca petentul sa faca o noua reclamatie la ASF (in scris), prin care sa arata ca a depus documentul respectiv, astfel ca termenul de solutionare poate ajunge pana la 60 zile;
  • Simplificarea campurilor de completat in aplicatia online pentru reclamatii, prin eliminarea anumitor campuri obligatorii. In prezent, numarul dosarului de dauna este obligatoriu de completat. In realitate insa, ASSAI arata ca societati precum Carpatica Asig nu elibereaza documentul de constatare decat dupa ce trec 3 saptamani de la data constatarii daunei si doar dupa cereri repetate ale pagubitului. De asemenea, seria si numarul politei ar trebui sa nu mai fie obligatoriu de completat, deoarece la daunele RCA, unele societati evita sa furnizeze un duplicat al politei RCA catre pagubit.

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult