Geo-blocarea consumatorilor va fi interzisa pentru magazinele online

ue e-commerceComisia Europeana propune interzicerea tehnicilor de geo-blocare a consumatorilor de catre magazinele online, fortandu-le sa practice un pret unic in intreaga UE.

Magazile online nu vor mai putea practica preturi diferite, in functie de locatia vizitatorilor, conform unei propuneri legislative initiate de Comisia Europeana. Exceptiile sunt permise doar din motive de TVA sau alte prevederi legale.

Atunci cand un client intra intr-un magazin intr-un stat membru al UE, vanzatorul nu cere buletinul clientul pentru a ajusta apoi pretul si conditiile de vanzare. Comisia Europeana vrea ca acelasi lucru sa se intampla si cu magazinele online.

In prezent, website-urile blocheaza accesul consumatorilor la ofertele dintr-un stat membru si redirectioneaza vizitatorul catre website-ul local sau cere ca plata sa fie efectuata doar cu un card emis intr-o anumita tara.

O astfel de discriminare nu isi are locul in UE, considera Comisia Europeana.

O ancheta realizata de Comisie a identificat ca numai 37% dintre website-uri permit consumatorilor dintr-un alt stat membru sa finalizeze o achizitie online. In perioada 2008-2015, Comisia a primit peste 1.500 de reclamatii, care semnalau cazuri de discriminare a clientilor pe baza de nationalitate sau resedinta.

Principiul nediscriminarii este deja implementat prin Directiva serviciilor (2006/123/EC), care se aplica in domeniul serviciilor, cum ar fi companii rent-a-car, parcuri de distractii. Regulamentul propus va asigura ca acelasi principiu va fi aplicat pentru toate produsele si serviciile, indiferent ca sunt vandute online sau offline.

Costurile de livrare vor fi mai transparente

Un alt obiectiv urmarit de Comisie este sa creasca transparenta serviciilor de curierat, deoarece costurile mari care apar la livrarile intracomunitare, descurajeaza frecvent cumparatorii.

Pretul solicitat de firmele de curierat pentru a livra un pachet mic ajunge sa fie de 5 ori mai mare in cazul livrarilor intra-comunitare decat la o livrare interna. Iar diferenta de pret nu are o justificare ce tine de costuri.

Regulamentul propus va oferi autoritatilor nationale de reglementare datele necesare pentru a monitoriza livrarile transfrontaliere si preturile acestor servicii.

Website-urile ilegale vor fi blocate mai usor

Nu in ultimul rand, Comisia Europeana doreste sa confere puteri sporite autoritatilor nationale pentru protectia consumatorilor. Acestea vor putea cere companiilor de web-hosting sa blocheze imediat website-urile, care incalca drepturile consumatorilor.

In plus, vor putea cere informatii de la banci si de la registrele de domenii pentru a identifica persoana responsabila pentru website-urile ce pacalesc consumatorii.

Posteaza un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata.