Furtul cardului: Pierderea consumatorului va fi limitata la 50 euro

Furtul sau pierderea cardului va genera pagube de cel mult 50 euro, conform ultimei directive europene propuse de Comisia Europeana. ExpertulBanilor iti arata ce trebuie sa faci atunci cand pierzi cardul.

Bancile investesc sume imense pentru a se asigura ca tranzactiile cu cardul se proceseaza in siguranta, insa riscul fraudei nu poate fi eliminat. Orice consumator este expus acestui risc, motiv pentru care exista prevederi legale ce limiteaza paguba maxima pe care un client o poate suporta.

Foto: stockimages/ FreeDigitalPhotos.net
Foto: stockimages/ FreeDigitalPhotos.net

Noua directiva privind serviciile de plati propusa de Comisia Europeana ar putea reduce pierderea maxima in cazul tranzactiilor neautorizate la maxim 50 euro, fata 150 euro cat este plafonul actual.

“Consumatorii vor fi mai bine protejati impotriva fraudei, a eventualelor abuzuri si a incidentelor de plata (de exemplu, in cazul operatiunilor de plata litigioase si executate incorect)”, se arata in comunicatul oficial.

Insa, la fel ca acum, limita de 50 euro nu se va aplica in cazurile de frauda sau de neglijenta grava a clientului.

Neglijenta grava te face responsabil pentru toate pierderile

Prin neglijenta grava se inteleg situatiile cand, de exemplu, ai pierdut sau ti s-a furat portofelul in care tineai cardul, iar codul PIN era notat pe o hartie alaturi de card.

Modul in care bancile apreciaza ce inseamna “neglijenta grava” este discretionar. Pentru a evita orice problema, in situatia in care ai pierdut cardul, este recomandat sa suni imediat la numarul de urgenta carduri si sa soliciti blocarea imediata a acestuia. Daca esti in strainatate si ti s-a furat telefonul mobil, este recomandat sa apelezi la un telefon public pentru a anunta banca.

Important
Noteaza numarul de urgenta carduri in agenda de telefon inainte de a pleca in vacanta sau pe un alt suport (in eventualitatea ca ti se fura si telefonul).

Numerele de telefon gratuite (0 800 …) nu pot fi apelate din strainatate. Noteaza un numar de telefon fix, cum sunt cele prezentate de ExpertulBanilor pe pagina cu informatiile despre banci.  

Informarea imediata a bancii in asemenea situatii reprezinta o obligatie contractuala, iar nerespectarea ei poate fi interpretata ca neglijenta grava. Dupa aceasta informare, nu mai esti responsabil pentru fraudele care pot sa apara, iar banca va suporta orice pierdere.

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult