Fondul de Garantare a aprobat aproape 10% din dosarele de dauna Astra

Foto: everydayplus/ FreeDigitalPhotos.net
Foto: everydayplus/ FreeDigitalPhotos.net

Fondul de Garantare al Asiguratilor a aprobat pana acum aproape 10% din dosarele de dauna deschise la Astra Asigurari, pentru care a primit cereri de despagubire. Multi pagubiti nu au depus nici pana acum cereri.

Fondul de Garantare al Asiguratilor trebuie sa despagubeasca toti consumatorii, care trebuiau sa primeasca bani de la Astra, in baza unei dosar de dauna.

In august 2015, ASF a cerut falimentul Astra Asigurari, iar de atunci toate dosarele de daune au fost blocate si nu s-a mai facut nicio plata. FGA a preluat aceste dosare, dar nu s-a putut realiza nicio plata.

Platile sunt blocate din august 2015

Platile sunt blocate pana cand hotararea de deschidere a falimentului ramane definitiva. In plus, este nevoie ca FGA sa aprobe fiecare dosar in parte, proces care a inceput, dar avanseaza destul de lent.

Pana acum, FGA a primit peste 28.500 de cereri de plata, dar a aprobat pentru plata numai 3.465 de dosare, adica 12% din dosare. In plus, sunt in curs de trimitere catre directiile de specialitate alte 2.400 de dosare.

In ritmul actual, FGA are nevoie de cateva luni pana cand va aproba toate platile, astfel ca pagubitii trebuie sa se inarmeze cu multa rabdare.

FGA “recomanda tuturor creditorilor care au depus cereri de plata si care au primit adrese prin care se solicita completarea documentatiei, intreprinderea din timp a demersurilor necesare, astfel incat sa beneficieze de o plata cat mai rapida a despagubirilor”, se precizeaza in comunicatul emis de Fond.

Merita semnalat, ca o buna parte dintre pagubiti nu au depus inca nici pana acum cereri la FGA. Fondul a preluat de la Astra, in octombrie 2015, 57.000 de dosare, la care s-au mai adaugat cele noi, deschise pentru daunele produse dupa aceasta data. La acea data, erau in vigoare peste 2 milioane de asigurari RCA, emise de Astra.

Perioada de asteptare ar trebui scurtata

Actuala situatie a generat numeroase nemultimiri din partea consumatorilor, care au fost nevoiti sa isi repare masinile din banii proprii, pentru a se putea folosi de aututurism. Asigurarea care ar fi trebuit sa-i protejeze s-a dovedit inutila. La ASF, s-au inregistrat peste 1.100 de plangeri dupa ce s-a cerut falimentul companiei.

Experienta de pana acum arata ca modul de functionare al fondului trebuie imbunatatit, pentru a nu pune consumatorii sa astepte luni la rand, pentru a primi compensatia cuvenita. In sectorul bancar, de exemplu, depozitele garantate sunt platite in termen de 7 zile de la falimentul unei bani. Reducerea perioadei de asteptare este o necesitate si in sectorul asigurarilor.

Posteaza un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata.