Fara practici abuzive in solutionarea dosarelor de dauna auto

Foto: supakitmod/ FreeDigitalPhotos.net
Foto: supakitmod/ FreeDigitalPhotos.net

ASF va introduce un ghid de bune practici pentru asigurarile auto, cu ajutorul caruia urmareste sa elimine praticile abuzive pe care unele companii le practica la instrumentarea dosarelor de dauna.

In activitatea de solutionare a reclamatiilor primite, Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a identificat o serie de practici incorecte si inselatoare, cu potential caracter abuziv.

In scopul protejarii intereselor consumatorilor, ASF propune introducerea unui ghid de bune practici pentru asigurarile auto (Casco si RCA). Scopul urmarit este sa asigure un mod unitar de instrumentare al dosarelor de dauna.

Acest ghid nu este obligatoriu de aplicat de catre societatile de asigurare, insa cele care decid sa nu se conformeze trebuie sa explice motivele, iar motivatia va fi facuta publica.

Recomandari pentru solutionarea daunelor

  • constatarea daunelor trebuie efectuata in maximum 5 zile lucratoare, iar la finalul constatarii, societatea trebuie sa emita un proces verbal cu toate avariile constatate;
  • procesul verbal de constatare a daunei trebuie sa includa o sectiune de mentiuni, unde asiguratul poate solicita includerea de componente suplimentare in reparatie;  
  • documentul de acceptare a reparatiei trebuie emis in maximum 5 zile de la efectuarea verificarilor, in caz contrar, fiind necesara informarea pagubitului;
  • investigatiile suplimentare trebuie efectuate doar in mod justificat, evitandu-se prelungirea artificiala a termenului de constatatare pana spre limita legala de 3 luni;
  • in toate cazurile cand se resping partial sau integral pretentiile de despagubire, trebuie sa se intocmeasca un raport care sa justifice temeinic solutia adoptata;
  • eliminarea cazurilor de diminuare in mod abuziv a despagubirii prin invocarea clauzelor contractuale prevazute in conventiile de colaborare incheiate de asigurator cu alte service-uri auto.

Recomandari la reparatia masinii

Ghidul acopera si modul in care masina este reparata in service-urile auto. Astfel, unitatile reparatoare trebuie sa procedeze in felul urmator:

  • vor respecta procesul verbal de constatare, atat in ceea ce priveste piesele avariate, cat si solutiile tehnice;
  • daca service-ul auto considera ca solutia propusa nu respecta specificatiile producatorului sau afecteaza siguranta in circulatie, atunci va solicita schimbarea solutiei tehnice in baza unei note justificative;
  • societatea de asigurare poate formula obiectii in maxim 10 zile lucratoare, in baza unei expertize tehnice, efectuata de un expert autorizat.

In paralel, societatile de asigurare vor respecta recomandarile de mai jos:

  • nu se vor implica in achizitia de piese de schimb sau indicarea de solutii care pot afecta calitatea reparatiilor;
  • nu vor constrage sau stimula unitatile reparatoare sa foloseasca piese de schimb din categoria AM – calitate inferioara;
  • vor respecta solutiile tehnice stabilite de producatorul auto sau cele stabilite de catre expertul tehnic.

Posteaza un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata.