Dosarele de dauna de la Asirom se finalizeaza des cu reclamatii

Foto: bandrat/ FreeDigitalPhotos.net
Foto: bandrat/ FreeDigitalPhotos.net

Asirom a devenit societatea de asigurari care genereaza cel mai frecvent nemultumiri clientilor atunci cand se solicita plata daunelor la asigurarile auto.

Anunt sponsorizat

Alege creditul imobiliar Casa Ta de la Raiffeisen Bank si ai reducere aniversara de 20% la dobanda.

O analiza realizata de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) arata ca pagubitii intampina cel mai des probleme cu dosarele de daune la Asirom. In primul semestru din 2015, 4,1% din toate doarele de dauna s-au finalizat cu o reclamatie la ASF.

Acesta este cel mai inalt procent inregistrat de o societate de asigurare. In valori absolute, reclamatiile facute de pagubiti cu privire la Asirom s-au majorat cu peste 80% in primul semestru din acest an, comparativ cu perioada similara din 2014.

Vestea buna este ca societatile care anterior erau lideri traditionali in topul reclamatiilor – Astra, Euroins –  au inregistrat scaderi in ceea ce priveste numarul de reclamatii. In semestru I din 2014, 58% dintre reclamatii vizau cele 2 societati, in timp ce in prima jumatate din 2015, ponderea a scazut la putin sub 40%.

ASF explica aceasta reducere prin faptul ca Astra a intrat in administrare speciala, la Euroins s-a efectuat control inopinant, iar la nivelul Directiei Protectiei Consumatorilor s-a creat un sistem de monitorizare a asiguratorilor cu probleme. Aceste masuri au facut ca pe ansamblul pietei, reclamatiile sa scada cu 13%.

O alta societate fata de care consumatorii trebuie sa fie atenti este City Insurance. Aici, reclamatiile s-au majorat cu 47%. In plus, numarul petitiilor reprezinta 3,15% din toate dosarele de daune deschise de societate in primul semestru din 2015 (locul 2 dupa Asirom).

Cele mai putine reclamatii (in valori absolute) au fost facute catre Allianz, Groupama si Generali, conform datelor ASF.

petitii_asf_2015_sem1