Daune Astra Asigurari: Cum procedam pentru a primi despagubiri integrale?

Foto: Google Maps
Foto: Google Maps

Astra Asigurari incearca sa forteze pagubitii sa accepte reparatia masinii pe RCA in regie proprie, speculand faptul ca populatia nu cunoaste prevederile legale, acuza service-urile auto.

Anunt sponsorizat

Alege creditul imobiliar Casa Ta de la Raiffeisen Bank si ai reducere aniversara de 20% la dobanda.

Astra Asigurari este una dintre societatile de asigurari cel mai des reclamate la ASF, pentru modul in care instrumenteaza dosarele de dauna.

Asociatia Societatilor de Service-uri Auto Independente (ASSAI) a prezentat intr-un document capcanele intinse pagubitilor de catre asigurator, dar si modul in care acestea pot fi combatute.

Capcana

Atunci cand clientul sa prezinta la Astra Asigurari cu masina lovita, societatea ii elibereaza nota de constatare, in baza careia poate merge la un service auto pentru a face reparatia masinii pe RCA.

In urmatoarele 48 de ore de la constatarea daunei, pagubitul este informat telefonic ca i-a fost virata despagubirea in contul bancar, desi el nu a solicitat acest lucru, informeaza ASSAI. In alte situatii, clientul primeste un SMS prin care este invitat in orice unitate BCR pentru a-si ridica banii.

“Asiguratul/pagubitul isi ridica de multe ori banii, mizand pe buna-credinta a firmei de asigurari, insa, nefiind informat de catre aceasta cu privire la faptul ca suma achitata reprezinta doar 25% din valoarea reala a reparatiilor”, precizeaza ASSAI.

Asociatia semnaleaza ca pagubitul constata abia ulterior ca suma respectiva  nu este suficienta, dupa ce viziteaza diverse service-uri auto. De multe ori, el nu cunoaste procedurile necesare si termenele limita pentru a solicita diferenta de despagubire.

Conform Ordinului 14/2011, “persoana prejudiciata se considera a fi integral despagubita daca in termen de 30 zile de la data intrarii sumei in contul sau bancar nu a notificat asiguratorului RCA eventualele obiectii referitoare la cuantumul despagubirii”.

Prin urmare, daca trec 30 de zile si pagubitul nu face nicio sesizare, el nu isi mai poate recupera diferenta de despagubire.

Nu accepta ca banii sa fie virati in contul tau!

ASSAI recomanda pagubitilor sa restituie suma incasata. Apoi, clientul trebuie sa depuna o cerere pentru care sa precizeze ca nu este de acord ca despagubirea sa-i fie virata in cont si sa ceara ca aceasta sa fie achitata direct catre service-ul auto, in baza devizelor si facturii de reparatie. De asemenea, trebuie depusa la asigurator dovada restituirii banilor.

In cazul in care societatea nu achita sumele datorate in termen de 10 zile, atunci este necesara efectuarea unei reclamatii la ASF.