Centrul de litigii bancare incepe sa rezolve problemele clientilor

Foto: Stuart Miles/ FreeDigitalPhotos.net
Foto: Stuart Miles/ FreeDigitalPhotos.net

Centrul de litigii bancare este inca rar utilizat de catre consumatori, insa acesta a inceput deja sa solutioneze dosare. Unii clienti au obtinut in cateva saptamani o solutie favorabila, similara cu cele pronuntate de catre instante.

Centrul pentru litigii bancare  – CSALB – functioneaza din luna martie 2016 si ofera consumatorilor posibilitatea de a rezolva o disputa cu banca in afara curtilor de judecata. Avantajul principal este ca procedura este gratuita pentru persoanele fizice, astfel ca se evita cheltuielile de judecata.

Din pacate, multe persoane nu stiu inca de existenta acestei institutii, motiv pentru care se inregistreaza un numar scazut de solicitari.

Din luna martie si pana la sfarsitul lunii iulie, centrul a solutionat numai 10 dosare, hotararile pronuntate fiind agreate de catre consumatori si banca. Fiecare decizie a fost pronuntata in aproximativ in 30 zile, termenul maxim fiind de 90 de zile.

“In acest moment, sunt 200 de solicitari venite din partea consumatorilor, aflate in diverse stadii de analiza sau solutionare””, se arata intr-un comunicat recent emis de CSALB.

Litigiu solutionat online in 17 zile

Centrul de litigii doreste sa incurajeze consumatorii sa apeleze la serviciile sale, motiv pentru care a facut public un caz solutionat in timp record: numai 17 zile.

Un consumator din Botosani a reclamat banca, solicitand eliminarea comisionului de administrare. Tot schimbul de documente si informatii a fost realizat online, astfel ca nu a fost nevoie ca persoana respectiva sa vina la Bucuresti, acolo unde este sediul CSALB.

Pe 25 iulie 2016, s-a desemnat un conciliator, iar pe 10 august – acesta a pronuntat o decizie favorabila clientului, rata lunara fiind redusa de la 330 euro la 234 euro, prin eliminarea comisionului de administrare. In plus, consumatorul a primi 800 euro despagubire de la banca.

Precedentul record  era de 21 zile, cand un consumator din Bucuresti a solicitat tot eliminarea unui comision de administrare la credit. Solutia propusa si acceptata de parti a fost eliminarea comisionului din contract si restituirea partiala a sumelor achitate anterior, sub forma de comision. Clientul a folosit acesti bani pentru a rambursa integral in avans intreg soldul ramas al creditului.

Banchereza, pe intelesul tuturor


Te ajutam sa intelegi mai usor contractele bancare

Vorbim in termeni simpli, pe intelesul tau

Sfaturi financiare pentru consumatori

Mai mult