Atentie la institutiile de credit care rezolva reclamatiile doar prin call-center!

ing 2Unele institutii de credit ofera servicii la nivel national printr-o retea de agenti. Serviciile pot fi accesate usor, insa daca intampini probleme, solutionarea reclamatiei se poate dovedi un calvar. ExpertulBanilor.ro iti arata ce poti sa patesti!

O serie de institutii financiare ofera credite sau carduri de credit la nivel national printr-o retea de parteneri: agenti de vanzari, comercianti sau unitati in franciza. Procedura de acordare este optimizata, astfel ca imprumuturile se finalizeaza rapid. Insa atunci cand clientii intampina probleme, cei care i-au ajutat sa obtina creditul nu mai pot face nimic, iar clientii sunt indrumati sa contacteze direct creditorul.

O asemenea situatie se intampla de exemplu in agentiile ING – denumite office-uri. Aici clientii care doresc sa ceara lamuriri despre produsele achizitionate merg degeaba in unitati, de cele mai multe ori. Functionarii de acolo sunt doar niste agenti de vanzari si nu poti conta prea mult pe ajutorul lor, deoarece office-urile ING sunt, de fapt, afaceri in franciza. Cel mai des, clientii sunt indrumati sa ceara lumuriri la call-center sau sa trimita scrisori la Bucuresti.

Situatii similare se intampla si la RBS Bank, BRD Finance, Cetelem sau EFG Euroline. Clientii care nu au domiciliul in Bucuresti trebuie sa isi solutioneze problemele fie la telefon, fie prin corespondenta.

Acest lucru poate deveni frustant, mai ales daca nu intelegi cum s-au procesat operatiunile cu cardul de credit. Poti asculta ore bune muzica la call-center, iar atunci cand iti rapunde cineva, vei fi nevoit, de fiecare data, sa o iei de la inceput cu toate explicatiile. Iar in final, este posbil sa primesti acelasi raspuns: reveniti maine!

O intalnire fata in fata cu un functionar al bancii ar putea oferi in majoritatea cazurilor explicatii rapide si ar scuti clientii de foarte multe neplaceri.

De aceea, este important de luat in considerare si beneficiile post-vanzare pe care le ofera bancile cu unitati traditionale, unde functionarii pot oferi explicatii cu privire la tranzactii cu extrasul de cont in fata si iti pot da instructiuni clare de urmat.