Astra si Euroins creeaza cele mai multe probleme asiguratilor

asf2ExpertulBanilor.ro va prezinta topul societatilor de asigurari in functie de numarul de reclamatii primite de Autoritatea de Supraveghere Financiara.

Anunt sponsorizat

Avans minim de la 15%. Preaprobare financiara rapida. 20% reducere la dobanda. Aplica online pentru mai multe informatii

Numarul de reclamatii reprezinta un indicator foarte bun pentru a evalua gradul de satisfactie al clientilor care beneficiaza de asigurari. Clientii potentiali ar trebui sa tina cont de aceste informatii si sa aleaga societatile care au cele mai putine reclamatii.

In primele 3 luni din 2014, Astra si Euroins conduc detasat la capitolul reclamatii, figurand fiecare cu peste 700 de petitii la ASF. Chiar daca Astra intrece Euroins dupa numarul de petitii, trebuie avut in vedere un aspect important: Astra are o cota de piata de 10%, in timp ce Euroins de numai 5%.

Astfel, atunci cand o companie are mai multi clienti, este normal sa aiba un numar mai mare de reclamatii. In conditii normale, cota de piata ar trebuie sa fie apropiata de ponderea reclamatiilor inregistrate la ASF pentru fiecare asigurator.

Ori, in cazul ambelor societati, ponderea reclamatiilor cunoaste o diferenta colosala fata de cota de piata, fiind de 2,6 ori mai mare la Astra si de 4,25 ori mai mare la Euroins.

Folosing acest criteriu, printre societatile care nemultumesc intr-o masura ridicata consumatorii se mai numara Citi Insurance si Uniqa Asigurari. In ambele cazuri, ponderea reclamatiilor depaseste intr-o masura semnificativa cota de piata.

Societatile cu care consumatorii au cele mai putine probleme sunt Allianz-Tiriac, Generali si Groupama. In aceste cazuri, numarul de petitii este foarte mic comparativ cu cota de piata a societatii.

reclamatii-q1-2014