Aplicatiile mobile trebuie sa elimine costurile inselatoare

Foto: KROMKRATHOG/ FreeDigitalPhotos.net
Foto: KROMKRATHOG/ FreeDigitalPhotos.net

Comisia Europeana a solicitat companiilor care devolta aplicatii mobile sa elimine practicile inselatoare prin care se ascund costurile utilizarii jocurilor. ExpertulBanilor.ro va prezinta problemele semnalate de consumatori.

In urma numeroaselor reclamatii primite de autoritatile pentru protectia consumatorilor din multe state ale UE, Comisia Europeana a initial o prima discutie cu companiile, pentru a elimina costurile ascunse.

“Inselarea consumatorilor este in mod evident un model gresit de bussines si actioneaza impotriva spiritului in care regulile UE au fost concepute pentru a proteja consumatorii. Comisia Europeana asteapta raspunsuri concrete din partea industriei de aplicatii mobile la problemele semnalate de cetateni si de organizatiile de protectie a consumatorilor”, a precizat Viviane Reading, comisarul pentru justitie al UE.

Consumatorii au semnalat urmatoarele probleme principale:

  • jocurile promovate ca fiind gratuite nu ar trebui sa induca in eroare consumatorii despre costurile implicate;
  • jocurile nu ar trebui sa include mesaje catre copii pentru achizitionarea de produse in timpul unui joc sau sa convinga un adult sa cumpere produse pentru ei;
  • consumatorii trebuie sa fie informati corect cu privire la aranjamentele de plata, iar platite nu ar trebui procesate fara consimtamantul expres al consumatorului;
  • comerciantii ar trebui sa ofere o adresa de email unde consumatorii sa ii contacteze pentru solicitari de informatii sau reclamatii.

 

Aceasta intalnire a avut ca scop ajungerea la o intelegere cu industria pentru a remedia problemele consumatorilor. Comisia si autoritatile nationale vor continua insa sa urmeze toate actiunile necesare.